|

Zmienne w Arduino

Zmienna, to wirtualny kontener, który przechowuje wartości danego typu. Deklaracja zmiennej to podanie typu i nazwy, np:

Zobacz typy danych w Arduino: Typy danych w Arduino

int pinNumber;

Do zadeklarowanej zmiennej w dowolnym momencie można przypisać wartość zgodną z podanym typem (bez tego zmienna będzie zainicjalizowana wartością domyślną, w przypadku int – 0).

pinNumber = 9;

Tworzone zmienne można inicjalizować od razu podczas tworzenia, np.:

int pinNumber = 6;

Zmienne można nadpisywać (dlatego nazywają się zmiennymi 😉, np.:

pinNumber = 7;

Nazewnictwo zmiennych:

  1. nazwy rozpoczynamy od małej litery, a kolejne słowo składowe zaczynamy z wielkiej litery (jest to tak zwana notacja camelCase, np: userID, newPassword);
  2. nazwy muszą być opisowe ( przykład złej nazwy to: zmienna2, cos, zm2);
  3. należy stosować litery alfabetu angielskiego (bez polskich akcentów czy symboli);
  4. można korzystać z liczb, ale nie można od nich zaczynać nazwy;
  5. istnieje kilka zarezerwowanych słów kluczowych (keywords), których nie można używać jako nazwy zmiennych (np. void, setup, return, delay i inne )

Stałe to zmienne, których wartości nie można nadpisywać. Stałe inicjalizuje się podczas tworzenia:

const int sensorPin = A2;
#define ledPin 12 // pseudo stała (makro)

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *