//Arduino#include<ESP8266WiFi.h>constchar* ssid=""; // podaj swoje ssidconstchar* password=""; // podaj swoje haslo wificonstint led=2;WiFiServer server(80);voidsetup(){pinMode(led,OUTPUT);Serial.begin(115200);Serial.print("Connecting to.");Serial.println(ssid);WiFi.mode(WIFI_STA);WiFi.begin(ssid,password);while(WiFi.status()!= WL_CONNECTED){delay(500);Serial.print("..");}Serial.println("Nodemcu(esp8266) is connected to the ssid");Serial.println(WiFi.localIP());server.begin();delay(1000);}voidloop(){ WiFiClient client; client=server.available();if(client ==1){ String request=client.readStringUntil('\n');client.flush();Serial.println(request);if(request.indexOf("ledon")!=-1){digitalWrite(led,HIGH);Serial.println("LED IS ON NOW");}elseif(request.indexOf("ledoff")!=-1){digitalWrite(led,LOW);client.println("HTTP/1.1 200 OK");Serial.println("LED IS OFF NOW");}Serial.print("Client Disconnected");Serial.println("===========================");Serial.println("");}}
#Pythonimport tkinterimport urllib.request # funkcje I klasy pomagajace w obsłudze adresow urlroot_url = http://192.168.0.24 # wpisz adres ip ESP8266, który sprawdzisz w Serial monitorze po wgraniu programuwindow=tkinter.Tk()window.title("Python with ESP8266 wifi")defsendRequest(url): n = urllib.request.urlopen(url)defset_button_on(): btn_state_label['text']="LED ON"sendRequest(root_url+"/ledon")defset_button_off(): btn_state_label['text']="LED OFF"sendRequest(root_url+"/ledoff")window.geometry('300x300')btn_state_label = tkinter.Label(text="___")btn_state_label.pack()button1state = tkinter.Button(window,text="ON",command=set_button_on,height=4,fg="black",width=8,bd=5,background="green")button1state.pack(side='top',ipadx=10,padx=10,pady=15)button2state = tkinter.Button(window,text="OFF",command=set_button_off,height=4,fg="black",width=8,bd=5,background='red')button2state.pack(side='top',ipadx=10,padx=10,pady=15)window.mainloop()
Wyświetlacz 7 segmentowy występuje w 2 wersjach: – wspólna katoda połączona z masą (zastosowany w tym przykładzie) – wspólna anoda połączona ze źródłem zasilania Wyświetlacz posiada 10 pinów, 8 z nich służy do włączenia odpowiedniego segmentu LED (A, B, C, D, E, F, G, DP). Link do projektu tinkercad Przeczytaj: Wyświetlacz 7 segmentowy z Arduino…
Właściwość to połączenie zmiennej z metodą. Posiadają metody Get i Set za pomocą których uzyskuje się dostęp do danych. Właściwości zazwyczaj mają publiczny dostęp Get, a ich nazwy tworzy się za pomocą konwencji PascalCase. Skrócona wersja właściwości, gdzie zmienna tworzona jest automatycznie. Właściwości są tworem pomiędzy funkcją, a zmienną. Przechowuje wartość, ale podczas ustawiania lub…
Przykład wypisania IP Przykład: połączenie Esp8266 z Wifi, przełączanie LED za pomocą lokalnego adresu www Zobacz: Przygotowanie Arduino IDE pod płytki ESP8266 i ESP32
ISP – In System Programmer ICSP – In Circuit Serial Programmer 1. Instalacja sterowników programatora Pobierz i zainstaluj sterowniki do programatora za pomocą programu Zadig https://zadig.akeo.ie 2. Wgrywanie programu w Arduino IDE W Arduino IDE Wybierz płytkę, bez określania portu USB W menu Tools / Programmer wybierz USBasp Wgraj sketch za pomocą menu Sketch /…
Tworzenie losowej liczby w C# odbywa się przy użyciu klasy RandomW pierwszym kroku należy stworzyć obiekt klasy Random. Losowe liczby całkowite Losowe liczby ułamkowe od 0.0 do 1.0 Losowe liczby ułamkowe w podanym zakresie: Tablica losowych wartości typu byte <0, 255) Losowe wartości są generowane na podstawie ziarna (seed). Domyślnie wartość ziarna jest tworzona na…
Liczba wymierna to liczba, którą można przedstawić w postaci ułamka zwykłego (licznik i mianownik) np. 1/4, 2/5, 3/10, 1/3.Mamy również ułamki dziesiętne, np. 0.3, 0.5. Są jednak liczby, których nie da się zapisać w skończonej postaci, np. wynikiem dzielenia 1/3 jest liczba 0.33333(3). W takich przypadkach można zapisać daną liczbę w przybliżeniu z określoną precyzją…