|

Struct w Arduino

Struct pozwala stworzyć nowy obiekt (typ danych), który pozwala przechować wiele danych o różnych typach.

Tworzenie struktury (nowy typ person)

struct person {
  String name;
  int age;
};

Metody modyfikujące pola struct można dodać wewnątrz struct lub na zewnątrz

Metody wewnątrz struct

struct person {
  String name;
  int age;

  void increaseAge(int a) {
    age += a;
  }

  void displayInfo() {
    String txt = name;
    txt += " is ";
    txt += age;
    Serial.println(txt);
  }
};

void setup() {
  Serial.begin(9600);
  person anna = { "Anna", 22 };
  anna.age = 21;
  anna.increaseAge(3);
  anna.displayInfo();
}

Metody na zewnątrz struct

struct person {
  String name;
  int age;
};

void displayPersonInfo(person a);

void setup() {
  Serial.begin(9600);
  person jan = { "Jan", 28 };
  person anna = { "Anna", 22 };
  anna.age = 21;
  displayPersonInfo(anna);
}

void displayPersonInfo(person a) {
  String txt = a.name;
  txt += " is ";
  txt += a.age;
  Serial.println(txt);
}

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *