|

Pętle w Arduino

Pętla służy do wielokrotnego wykonywania podobnych instrukcji.

Pętla for

W bloku for określa się ilość iteracji poprzez podanie wartości początkowej zmiennej iteracyjnej (zazwyczaj nazywanej i), końcowej oraz sposób jej zmiany.

Pętla będzie się wykonywać dopóki podany w środku warunek będzie prawdziwy.

Program: Wyświetlenie liczb od 1 do 10

Serial.begin(9600);
for (int i = 1; i <= 10; i++) {
    Serial.println(i);
}

Pętla while

Pętla while może być stosowana zamiennie z pętlą for, ale głównie  stosuje się ją w przypadku, gdy nie wiadomo ile razy powinna się ona wykonać. Np. podczas oczekiwania na połączenie z internetem lub innych danych.

Pętla będzie się wykonywać dopóki warunek będzie prawdziwy.

Program: Wyświetlenie liczb parzystych od 0 do 20

int i = 0;
while (i <= 20) {
    Serial.println(i);
    i+=2;
}

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *