Losowa liczba w C#
Tworzenie losowej liczby w C# odbywa się przy użyciu klasy Random
W pierwszym kroku należy stworzyć obiekt klasy Random.
Random rand = new();
Losowe liczby całkowite
Random rand = new();
int randInt = rand.Next(); // positive random number with int range
int randInt = rand.Next(int); // random number <0, int)
int randInt = rand.Next(int1, int2); //random number <int1, int2)
Losowe liczby ułamkowe od 0.0 do 1.0
Random rand = new();
double randDouble = rand.NextDouble(); // random double <0.0, 1.0)
Losowe liczby ułamkowe w podanym zakresie:
Random rand = new();
int min = 10;
int max = 30;
double randDoubleRange = rand.NextDouble() * (max - min) + min;
Tablica losowych wartości typu byte <0, 255)
Random rand = new();
byte[] randBytes = new byte[6];
rand.NextBytes(randBytes);
Losowe wartości są generowane na podstawie ziarna (seed). Domyślnie wartość ziarna jest tworzona na podstawie aktualnego czasu, dzięki czemu kolejne obiekty klasy Random różnią się od poprzednich. Wartość ziarna można zdefiniować manualnie podczas tworzenia obiektu Random.
// ziarno o wartości 10
Random rand = new Random(10);