|

Typy danych w Arduino

Typ danychRozmiarWłaściwości
bool1 byteHIGH, 1, true lub LOW, 0,
false bool isReady = true;  
Odwrócenie wartości typu bool:
isReady = !isReady;
byte uint8_t1 byteZakres: 0 do 255
byte lightSeq = 0b00110101;
uint8_t lightSeq = 0;
int2 byteZakres: -32768 do 32767
int pinMode = 12;
unsigned int uint16_t2 byteZakres: 0 do 65535
unsigned int counter = 0;
uint16_t counter = 0;
long4 byteZakres: – 2147483648L do 2147483647L
long distance = 1234456;
unsigned long4 byteZakres: 0 do 4294967295
unsigned long previousMillis = 0;
float / double4 byteZakres: -3.4028235E38 do +3.4028235E38
float temp = 36.6;
char1 byteZnaki z tablicy ASCII  
char myChar = 'A’;
char myChar = 65;
String String name = „Alex”;
char chname[5] = „Mark”;  
Zamiana wartości String na tablicę char: name.toCharArray(chname, sizeof(chname)); name.c_str();

Dane liczbowe mogą być zapisywane w systemie dziesiętnym, binarnym lub szesnastkowym, np.:

DEC: 45

BIN: 0b00101101 / B00101101

HEX: 0x2D

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *