Zmienne w Arduino
Zmienna, to wirtualny kontener, który przechowuje wartości danego typu. Deklaracja zmiennej to podanie typu i nazwy, np:
Zobacz typy danych w Arduino: Typy danych w Arduino
int pinNumber;
Do zadeklarowanej zmiennej w dowolnym momencie można przypisać wartość zgodną z podanym typem (bez tego zmienna będzie zainicjalizowana wartością domyślną, w przypadku int – 0).
pinNumber = 9;
Tworzone zmienne można inicjalizować od razu podczas tworzenia, np.:
int pinNumber = 6;
Zmienne można nadpisywać (dlatego nazywają się zmiennymi 😉, np.:
pinNumber = 7;
Nazewnictwo zmiennych:
- nazwy rozpoczynamy od małej litery, a kolejne słowo składowe zaczynamy z wielkiej litery (jest to tak zwana notacja camelCase, np: userID, newPassword);
- nazwy muszą być opisowe ( przykład złej nazwy to: zmienna2, cos, zm2);
- należy stosować litery alfabetu angielskiego (bez polskich akcentów czy symboli);
- można korzystać z liczb, ale nie można od nich zaczynać nazwy;
- istnieje kilka zarezerwowanych słów kluczowych (keywords), których nie można używać jako nazwy zmiennych (np. void, setup, return, delay i inne )
Stałe to zmienne, których wartości nie można nadpisywać. Stałe inicjalizuje się podczas tworzenia:
const int sensorPin = A2;
#define ledPin 12 // pseudo stała (makro)