Pętle w Arduino
Pętla służy do wielokrotnego wykonywania podobnych instrukcji.
Pętla for
W bloku for określa się ilość iteracji poprzez podanie wartości początkowej zmiennej iteracyjnej (zazwyczaj nazywanej i), końcowej oraz sposób jej zmiany.
Pętla będzie się wykonywać dopóki podany w środku warunek będzie prawdziwy.
Program: Wyświetlenie liczb od 1 do 10
Serial.begin(9600);
for (int i = 1; i <= 10; i++) {
Serial.println(i);
}
Pętla while
Pętla while może być stosowana zamiennie z pętlą for, ale głównie stosuje się ją w przypadku, gdy nie wiadomo ile razy powinna się ona wykonać. Np. podczas oczekiwania na połączenie z internetem lub innych danych.
Pętla będzie się wykonywać dopóki warunek będzie prawdziwy.
Program: Wyświetlenie liczb parzystych od 0 do 20
int i = 0;
while (i <= 20) {
Serial.println(i);
i+=2;
}