Funkcje w Arduino
Funkcja zawiera instrukcje, które mogą być wykonywane wielokrotnie w różnych miejscach programu. Funkcja, typu void nie zwraca żadnej wartości.
Deklaracja funkcji
void functionName(){
//instrukcje
}
Funkcje wywołuje się podając jej nazwę z nawiasem okrągłym.
functionName();
Funkcja z return
Funkcja, która zwraca wartość, np: int, float, char, int[], itp., musi zawierać instrukcję return.
int getRandomNumber() {
randomSeed(analogRead(A0));
return random(1, 101);
}
Instrukcja return kończy działanie funkcji, więc jakikolwiek kod umieszczony za nią nie zostanie wykonany.
Funkcja z parametrami
Funkcja może posiadać parametry, dzięki czemu staje się bardziej uniwersalna
int addNumbers(int num1, int num2){
return num1 + num2;
}
Wywołując funkcje należy podać argumenty o określonym typie.
addNumbers(3,5);
Przeciążanie funkcji
Przeciążanie funkcji stosuje się wtedy, gdy dana funkcja powinna zachować tę samą nazwę, ale przyjmować różne typy parametrów lub ich różną liczbę.
int addNumbers(int num1, int num2){
return num1 + num2;
}
float addNumbers(float num1, float num2){
return num1 + num2;
}
addNumbers(3, 5);
addNumbers(3.4, 5.1);