Struct w Arduino
Struct pozwala stworzyć nowy obiekt (typ danych), który pozwala przechować wiele danych o różnych typach.
Tworzenie struktury (nowy typ person)
struct person {
String name;
int age;
};
Metody modyfikujące pola struct można dodać wewnątrz struct lub na zewnątrz
Metody wewnątrz struct
struct person {
String name;
int age;
void increaseAge(int a) {
age += a;
}
void displayInfo() {
String txt = name;
txt += " is ";
txt += age;
Serial.println(txt);
}
};
void setup() {
Serial.begin(9600);
person anna = { "Anna", 22 };
anna.age = 21;
anna.increaseAge(3);
anna.displayInfo();
}
Metody na zewnątrz struct
struct person {
String name;
int age;
};
void displayPersonInfo(person a);
void setup() {
Serial.begin(9600);
person jan = { "Jan", 28 };
person anna = { "Anna", 22 };
anna.age = 21;
displayPersonInfo(anna);
}
void displayPersonInfo(person a) {
String txt = a.name;
txt += " is ";
txt += a.age;
Serial.println(txt);
}